När en bonapåg kommer till sta'n!

Whats up me alla dessa nymodigheter egentligen? Varför får vi utbölingar se dessa nymodigheter sist? När vi kommer in till sta'n så ser vi ju direkt korkade ut när vi inte förstår oss på alla dessa fenomen som ni har inne i smeten! Vad dillar Stuffeli om nu undrar säkert många och säkert ännu fler undrar vad jag fallit offer för någon nymodighet?

Well I'll tell yee now me dear friends! :)

Sist när jag var med mitt band i Växjö på stadens hippaste rock-klubb. Så besökte jag dasset nere i logen. Innan jag berättar vidare vill jag även förtydliga att vara rockstjärna idag är minsann inte så inihelvetes fräscht alla gånger. Man ska vara glad om man får en spann i en loge på 5 kvadratcentimeter att skita i. Att vara rockstjärna idag innebär inte samma stjärnglans som det var på det glada 80 talet.

Hursom så var det oerhört nymodernt dass. Tvättstället eller som vi i folkmun nuförtiden säger, "handfatet" var ganska nytt om man säger. Själva kronan på verket var här kranen som inte hade nårra skruvar, ni vet sånna med en "ratt" för varmt och en för kallt vatten. Utan det var lite nyare än så. Kranen hade inte heller nån "spak" utan det var en kran utan nåt krimkrams. Nu har jag ju sett sånna här kranar förr så det var iofs bara att stoppa in labbarna under kranen som kom lagom temererat vatten sprutandes på mina händer.

Var där nån tvål då, undrar ni? Ja det var där, då det satt en tub inne i en maskin på väggen. Jag letade febrilt efter nån "tapp" att trycka på så jag kunde trycka ut tvål på. Jag hittade ingen och jag körde huvudet kors och tvärs och kollade som en satans blådåre. Till slut så kom jag på att man skulle hålla handen under "maskinen" i ca 2-3 sekunder, då ploppade det ur en lagom dos tvål i näven.

Sen skulle jag ta papper och torka labbarna på. Den satt i en maskin, och det var precis man kunde få fingrarna på en liten jävla bit av pappret. Jag drog och slet och svor över det jävla möget. Det visade sig att man skulle hålla näven nån cm från maskinen ganska högt upp, då spottade maskinen ut en bit papper. En ganska snålt tilltagen bit så jag gjorde så ett par ggr för att få ut nårra pappyrus att torka mig på...

Vad det däremot var för årsmodell på dassastolen gissar jag på tidigt sjuttiotal...



Kommentarer
Postat av: Alx

haha amusing reading :D ilandsproblem kan ta si

2011-04-15 @ 21:18:16
Postat av: mamsen

Me sånna nymodigheter kan de väl inte ha råd me en ny dassastol också!

2011-04-15 @ 21:20:39
Postat av: Stuff

@Alex: Thank you bro'!



@mamsen: Nä det är iofs sant... :)

2011-04-16 @ 09:22:25
URL: http://stuffthekiller.blogg.se/
Postat av: Sven

Haha! Det är fan inte lätt med alla nymodigheter, I tells yee!



Den fräckaste nymodigheten jag stött på var pissoarerna på Bishops Arms (mr pub i mr k-town). Det var såna singelpissoarer, alltså inte en ränna utan en keramikavloppsflabb monterad on the wall. När man ställde sig vid flabben spolade den en liten skvätt. Sjukt nice att bli hälsad välkommen av mr pissoar på det viset! :) Sedan när man gick därifrån spolade den en stor skvätt automatiskt, lite som tack för pratstunden eller nåt.

2011-04-17 @ 11:24:21
URL: http://svenstankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0