Funderar återigen på att...

... om man kanske skulle ta en mr utbildning så jag slipper att jobba inom "vården" innan jag blir för gammal och kommer att stå utan jobb. Plus att jag börjar reta mig lite på att jobbet verkligen är 24/7. Så fort jag inte jobbar så ringer telefonen i ett med en massa jobbrelaterat. Det har jag faktiskt noll intresse för. Visst kan man ringa någon gång om man behöver fråga något men fan inte varje dag som man e ledig.

Jag vill jobba måndag till fredag och slippa helgarbete. Även om pengen är fin på en helg. Sen vill jag vara självständig som faen och jobba ganska mycket själv.

Som det ser ut nu så fnular jag på en utbildning inom förar-yrket. Antingen busdriver eller lastbilchaffis. Köra on the open roads gillar jag. Köra bil e gött som faen och jag blir lugn av det. Nä max två år till med detta jävla yrket som assistent. Kraven e skyhöga och lönen e skitlåg. Mr våg är ur funktion nånstans.

Vill jag flytta härifrån? Nä inte sålänge jag har Asta. Området är perfekt för henne här och hon ska inte behöva bo i en storstad. Även att kunna släppa ut mr kise och slippa oroa sig för att han blir överkörd är skönt som faen.

Nu ska jag sluta blogga för idag. Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: todde

ring å snacka med min chef, han behöver kanske tur bilskörning

2011-06-12 @ 21:45:23
URL: http://naglarnamotglas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0